Iloinen kääntymys (prelaatin viesti 17.7.21)

Pyhän Maria Magdalenan juhlaan viitaten Opus Dein prelaatti kehottaa meitä ottamaan uudella innolla vastaan Jeesuksen kutsumuksen kääntymykseen.

Rakkaani, varjelkoon Jeesus tyttäriäni ja poikiani puolestani!

Jatkakaamme rukoilemista apostolisen aloitteellisuuden puolesta koko maailmassa. Juuri nyt voimme rukoilla erityisesti uuden Opus Dein hallinnollisen alueen puolesta, joka kattaa Kolumbian ja Ecuadorin. Pitäkää myös rukouksellanne seuraa minulle, kun lähipäivinä aloitan matkan, joka kattaa monia eri maita.

Tässä viestissä haluan erityisesti viitata pyhä Maria Magdalenan juhlaan, jota vietämme 22. heinäkuuta. Ottakaamme uudella innolla vastaan Jeesuksen kutsu kääntymykseen. Meidän kääntymyksemme on jatkuva tehtävä, sillä jatkuva on myös sen taustalla vaikuttava motiivi: rakkaus Jumalaan, sekä – hänen takiaan ja hänessä – rakkaus muihin ihmisiin.

Meidän kaikkien tulee vakuuttua siitä, että tarvitsemme kääntymystä. Sen ei tule masentaa meitä, sillä kääntyminen tarkoittaa suunnan tarkentamista taivaallisen Isämme kotia kohti (vrt. Luuk. 15:11-32). Kuten pyhä Josemaria muistuttaa meitä: ”Tietoisuus siitä, että olemme Jumalan lapsia, antaa iloa kääntymykseemme.” (Kristus kulkee lähelläsi, 64).

Kääntymyksen iloa on rakkauden iloa. Ja tämä rakkaus on vastausta Jumalan rakkauteen meitä kohtaan. Sen vuoksi tarvitsemamme kääntymys lahja, jota pyydämme ennen kaikkea Herralta itseltään: ”Palauta meidät luoksesi, Herra, niin me palaamme” (Valitusvirret 5:21).

Pyydän teitä rukoilemaan Euroopan ja erityisesti Saksan, Belgian ja Alankomaiden tulvien uhrien, perheiden ja muiden ihmisten puolesta. Rukoilkaamme Neitsyttä Mariaa, että pelastustoimet auttaisivat löytämään kadonneet ihmiset.

Teitä suurella rakkaudella siunaten,

Isänne