Ykseys moninaisuudessa (prelaatin viesti 20.7.22)

Opus Dein prelaatti kirjoittaa erityisestä ilon aiheesta, jota hän on kokenut viime aikoina matkoillaan eri kaupungissa.

Rakkaani, varjelkoon Jeesus tyttäriäni ja poikiani puolestani!

Olette ehkä jo kuulle jotain viime viikkojen matkoistani. Haluaisin tässä viestissä mainita lyhyesti yhden niistä monista syistä, jotka ilahduttivat minua noina päivinä. Oli mahtavaa kokea jälleen kerran se ykseys moninaisuudessa, joka meillä vallitsee eri maissa, eri kielillä ja erilaisten tapojen keskellä.

Opus Dein ykseys on osallisuutta kirkon ykseydestä, jonka juuret ovat pyhässä eukaristiassa. Se ilmenee – ja sen tulisi ilmetä – erityisesti veljeytenä. Kuinka voimakkaasti pyhä Josemaría kehottikaan meitä: ”Rakastakaa toisianne!” Tämä rakkaus on ymmärtäväisyyttä, vilpitöntä huolenpitoa jokaisesta ihmisestä, rukousta, palvelualttiutta. Ykseytemme tulee myös olla avointa, niin että se laajentuu apostoliseen intoon.

Tämä kaikki on toisaalta Jumalan lahjaa ja toisaalta jokaisen meistä vastuulla. Usein huomaamme olevamme heikkoja, joten pyydämme lannistumatta Neitsyt Mariaa, kauniin rakkauden Äitiä rukoilemaan puolestamme, jotta me kaikki osaisimme sanoa Herralle: ”Sinä olet laajentanut sydämeni” (Ps. 119:33).

Pyydän teitä myös tukemaan minua rukouksillanne elokuun puolivälissä, kun menen käymään sisartenne ja veljienne luona Pyhällä maalla ja minulla on ilo rukoilla sen pyhissä paikoissa.

Teitä suurella rakkaudella siunaten,
Isänne

Roomassa, 20. heinäkuuta 2022