O carte pentru a aprofunda spiritul Sfântului Josemaría

Editura Rialp a lansat ediția critico-istorică a cărții Prietenii lui Dumnezeu, volumul de predici scrise de Sfântul Josemaría despre virtuțile teologale și naturale, volum care a fost publicat pentru prima dată în anul 1977. Oferă o bună sinteză a mesajului Întemeietorului Opus Dei despre chemarea universală la sfințenie.

Descarcă în format PDF prologul Prelatului Opus Dei.

∙ Link pentru a cumpăra Amigos de Dios (Edición crítico-histórica), Editură Rialp.

'Amigos de Dios' (escrivaobras.org)

Antonio Aranda a publicat de curând ediția critico-istorică a cărții Prietenii lui Dumnezeu, al sașelea volum din prima serie de opere publicate care alcătuiesc colecția „Opere complete ale Sfântului Josemaría Escrivá de Balaguer”.

Așa cum menționează Mons. Fernando Ocáriz în prolog: „Ediția critico-istorică de față a cărții Prietenii lui Dumnezeu permite accesul la un nou nivel de lectură. Prin notele și comentariile lui, Antonio Aranda dezvăluie istoria fiecărei predici. Totodată, reflecția teologică a autorului are marele dar de a arăta totul în detaliu: de multe ori observațiile lui ne ajută să descoperim ideile principale ale Sfântului Josemaría într-o parte a unei fraze.

În sintonie cu tradiția creștină, Sfântul Josemaría învață că perfecțiunea creștină constă în propria conformitate cu Isus Cristos. Suntem chemați a fi „alți Cristoși, însuși Cristos, ipse Christus”. Aceasta implică, prin urmare, printre altele, că orice creștin trebuie să dobândească dispozițiile lui Isus Cristos și să le facă pe ale lui. Se poate zice, așadar, că prin dobândirea virtuților realizate de om se realizează această conformitate cu Cristos care reprezintă perfecțiunea creștină.

„Lectura acestei noi ediții a cărții Prietenii lui Dumnezeu va permite aprofundarea în spiritul Sfântului Josemaría. De asemenea, îmi doresc ca cei care cunosc deja cartea – poate citită prima dată acum mulți ani – să reînnoiască acea impresie adâncă care, cu siguranță, a lăsat o urmă în suflet la momentul respectiv”, a încheiat Mons. Fernando Ocáriz în prologul acestei „Ediții critico-istorice a cărții Prietenii lui Dumnezeu”.